Ovládneme NOČNÉ MORY? Vedci objavili gén zodpovedný za vznik ľudského snenia

Estimated read time 1 min read

Ľudia strávia tretinu svojho života v stave snenia, ale moderná veda zatiaľ úplne neštudovala biologické mechanizmy spánku. Zodpovedajúca oblasť vedy sa však trochu pokročila vďaka úsiliu japonských vedcov, ktorí objavili niektoré nové gény zodpovedné za spánok .

Výskumný tím v čele s Hirokiom Uedom dokázal identifikovať genetické sekvencie spojené s reguláciou takzvanej “paradoxickej” fázy (REM) spánku.

REM-fáza je charakterizovaná vysokou úrovňou mozgovej činnosti a svalových kontrakcií a aktívne pohybu očnej buľvy. Japonskí vedci vykonali experiment, v ktorom skúmali acetylcholínové receptory laboratórnych hlodavcov v dobe, keď sa ich vedomie ponára do REM spánku fáze.

Test: pozrite sa na obrázok a čo najrýchlejšie nájdite číslicu 9. Tento test ukáže, aká je vaša šikovnosť a pozornosť

“Potom sme pokračovali  identifikáciou génov zodpovedných za syntézu proteínov, ktoré sú nevyhnutné pre fungovanie receptora. Tie boli následne  deaktivované. Experiment ukázal, že takýto zásah tiež vyvoláva zmiznutie paradoxné fázy spánku ..” , – podľa vedcov bližšie k pochopeniu genetickej povahy sny.

Zdroj:actualnews.org | Foto:youtube.com