Táto malá krabička za 1500 Eur premení obyčajné auto na autonómne. Funguje aj v škodovkách

bizár

„Samoriadiace autá sú podvod,“ tvrdil pred piatimi rokmi George Hotz, dnes 33-ročný riaditeľ spoločnosti Comma.ai. Už niekoľko rokov pracuje na sade Comma, ktorá premení hlúpa autá na múdre a samoriadiace.

Hotz založil startup comma.ai v septembri 2015. V rozhovore pre Bloomberg vtedy prezradil, že pracuje na automatizácii vozidiel založenej na algoritmoch strojového učenia. V decembri toho istého roku predviedol na kalifornskej diaľnici funkčné samoriadiace vozidlo Acura ILX. Tamojší odbor motorových vozidiel reagoval vydaním zákazu.

Pytačky s Teslou
Hotz chcel svoju technológiu predať Tesle, a dokonca sa stretol s Elonom Muskom. Ten mu mal ponúknuť 12 miliónov dolárov za vytvorenie samoriadiaceho systému, ktorý by mohol nahradiť systém MobilEye vtedy používaný v Teslách.

Matovičov fanklub

 

27. októbra 2016 Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky informoval Hotze, že ním ponúkaný produkt musí byť v súlade s federálnymi bezpečnostnými normami pre motorové vozidlá, a požiadal o podklady, ktoré by to potvrdili. Deň potom Hotz na Twitteri uviedol, že projekt comma one bol zrušený a zverejnil zdrojové kódy.

Dva roky sa zdalo, že projekt zmizne v prepadlisku dejín. V septembri 2018 sa Hotz stal vedúcim výskumného tímu a na miesto generálneho riaditeľa nastúpil Riccardo Biasini. Výsledok bol prezentovaný v januári 2020 na veľtrhu CES, kde firma predvádzala pokročilú asistenciu vodiča (ADAS) comma two. Zariadenie malo stáť 999 dolárov.

comma three
Aktuálne firma ponúka sadu comma three, obsahujúcu tri HDR kamery s rozlíšením 1080p, dve kamery na sledovanie vozovky, jednu kameru s nočným videním a hardvér postavený na platforme Qualcomm Snapdragon 845 (poznáme z najvýkonnejších smartfónov z roku 2018). Súčasťou sú aj najrôznejšie senzory, mikrofóny, Wi-Fi a LTE konektivita či schopnosť určovania polohy na základe satelitných pozičných systémov.

comma v akcii:

Systém ponúka funkcie, ako je udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, asistent zmeny jazdného pruhu alebo sledovanie bdelosti vodiča. Okrem toho tiež automaticky nahráva záznamy z kamier do cloudu, kde sú k dispozícii na ďalšie použitie (vo verzii zadarmo po dobu troch dní, v platenej celý rok).

Zariadenie sa k autu pripája cez konektor OBD-C, na zobrazovanie informácií na OLED obrazovke s rozlíšením 2160 × 1080 obrazových bodov slúži port USB 3.1 Gen 2. Podľa výrobcu podporuje viac ako 200 typov automobilov celého radu značiek.

Inštalácia sady do auta pozostáva zo siedmich krokov a údajne by nemala zabrať viac ako pol hodiny. Najprv je nutné sňať kryty okolo vnútorného spätného zrkadla a pripojiť kamery ku káblom. Nasleduje natiahnutie kabeláže, pripojenie riadiacej jednotky k OBD konektoru a inštalácia držiaka kamery.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *